AKADEMIA KOLPINGA

Weź udział w KURSIE LIDERA i zdobądź CERTYFIKAT!

20 września 2022 r. zakończyliśmy przyjmowanie zgłoszeń do I edycji KURSU LIDERA. Osoby zainteresowane podobnymi działaniami mogą jednak wypełnić formularz zgłoszeniowy – skontaktujemy się z Państwem tworząc kolejne edycje Kursu lub podobne działania dedykowane liderom organizacji.

TERMINY SESJI I edycji KURSU LIDERA

Sesja I stacjonarna: 26-28.10.2022 (20h)Sesja V stacjonarna: 2-3.03.2023 (18h)
Sesja II on-line: 21-22.11.2022 (10h)Sesja VI on-line: 20-21.03.2023 (10h)
Sesja III on-line 16-17.01.2023 (10h)Sesja VII stacjonarna: 20-21.04.2023 (18h)
Sesja IV on-line: 6-7.02.2023 (10h)Sesja VIII stacjonarna: 17-19.05.2023 (24h)

Sesje stacjonarne odbywać się będą w Krakowie lub okolicy.

Idea

Wzorem, z którego czerpiemy, jest idea i działanie Patrona naszej organizacji bł. Adolpha Kolpinga, charyzmatycznego kapłana i wychowawcy, działającego w XIX wieku w Kolonii, w Niemczech.

Jako prekursor współczesnej nauki społecznej Kościoła widział on w kształceniu i doskonaleniu umiejętności zawodowych najlepszą drogę rozwoju osobistego, zwłaszcza dla ludzi młodych,  szukających swojego miejsca w zmieniającym się społeczeństwie. Zakładane przez Kolpinga związki czeladnicze, a w efekcie Stowarzyszenia Rodziny Kolpinga wciąż służą społecznościom lokalnym w 60 krajach na całym świecie.

DLA KOGO PRZEZNACZONY JEST KURS?

Nasz KURS LIDERA kierujemy do osób z organizacji pozarządowych funkcjonujących w małych społecznościach lokalnych (na terenie gmin wiejskich, wiejsko-miejskich, miast do 25 tys. mieszkańców, a w uzasadnionych przypadkach miast do 50 tys. mieszkańców).

W pierwszej edycji weźmie udział 20 osób.

DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ?

Dzięki kursowi liderskiemu lepiej poznasz siebie i swoje możliwości, a przede wszystkim zdobędziesz wiedzę i kompetencje w następujących obszarach:

  • zarządzanie organizacją i jej otoczeniem
  • planowanie strategiczne i kierowanie zespołem
  • promocja, komunikacja i wizerunek
  • narzędzia i metody pozyskiwania funduszy
  • aspekty formalno-prawne i finansowe funkcjonowania organizacji społecznej

Zdobędziesz CERTYFIKAT LIDERA

PROGRAM
Program KURSU LIDERA opiera się na 3 obszarach wsparcia:  Człowiek – Wspólnota – Praca

SZCZEGÓŁY I TERMINARZ

CO ZAPEWNIAMY?

  • 120 godzin zajęć wykładowo-warsztatowych w ramach 8 sesji (4 sesje stacjonarne i 4 sesje on-line)
  • 120 godzin zajęć praktycznych (w grupie, z mentorem oraz pracy własnej)
  • Pakiet Lidera, czyli zestaw materiałów biurowych i nie tylko, pomocnych w pracy lidera
  • Materiały dydaktyczne
  • Certyfikat ukończenia Kursu Lidera
  • Wyżywienie w trakcie trwania sesji stacjonarnych
  • Noclegi w pokoju 2-osobowym podczas sesji stacjonarnych (pokój jednoosobowy za dopłatą w miarę dostępności miejsc).

Udział w Kursie Lidera jest bezpłatny.

Okres trwania kursu: 26.10.2022 – 31.05.2023  Termin zgłoszeń: do 20 września 2022 r.

Zasady rekrutacji znajdują się w Regulaminie Akademii Lidera

TERMINY SESJI

Sesja I stacjonarna: 26-28.10.2022 (20h)Sesja V stacjonarna: 2-3.03.2023 (18h)
Sesja II on-line: 21-22.11.2022 (10h)Sesja VI on-line: 20-21.03.2023 (10h)
Sesja III on-line 16-17.01.2023 (10h)Sesja VII stacjonarna: 20-21.04.2023 (18h)
Sesja IV on-line: 6-7.02.2023 (10h)Sesja VIII stacjonarna: 17-19.05.2023 (24h)

Sesje stacjonarne odbywać się będą w Krakowie lub okolicy.

ZGŁOSZENIA I INFORMACJE

Zapoznaj się z dokumentacją projektową, zamieszczoną poniżej:

Weź udział w KURSIE LIDERA i zdobądź CERTYFIKAT

WYŚLIJ ZGŁOSZENIE:

ALBO

pobierz, wypełnij, wydrukuj i prześlij zeskanowane dokumenty rekrutacyjne
(załączniki nr 1 i nr 2) na adres
akademia@kolping.pl

REKRUTACJA TRWA DO 20 WRZEŚNIA 2022

Masz pytanie? Skontaktuj się z nami:

akademia@kolping.pl

KRZYSZTOF WOLSKI
koordynator
Tel.: +48 12 418 77 79

ANNA WIŚNIEWSKA
specjalistka ds. szkoleń
Tel.: +48 12 418 77 61


Eksperci Akademii Kolpinga

Jerzy Mika

Całkowicie w świecie kształcenia i rozwoju, szczególnie dorosłych. Podejmujący tematy organizacji, zarzadzania, fundraisingu. Często pracuje przeprowadzając organizacje i firmy przez zmiany. Zmiana to ulubiony temat. Tak jak rozwój osobisty i zarządzanie sobą w czasie. Kształcenie naprzemienne to główna idea pracy. Pracownik naukowy Uniwersytetu (do 1999 roku) Prezes Towarzystwa Alternatywnego Kształcenia w Opolu. Szef Szkoleń a potem Prezes Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu. Współpracownik programu HR – inżynierowie dla przemysłu – Silesianum Professional. Instruktor harcerski. Redaktor podręcznika Fundraising. Nauczyciel akademicki (UO,UW,UAM,WSB,UPJPII,UKSW), wychowawca. Współtwórca Akademii Rodziny. Przedsiębiorca. Od ponad 30 lat związany z organizacjami trzeciego sektora. Ojciec i mąż. Żeglarz i kierowca. Pasjonat  renowacji. Lubi ludzi.

Sylwia Wrona

Asystent w Zakładzie Zarządzania Organizacjami Obywatelskimi, w Instytucie Spraw Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jej zainteresowania badawcze dotyczą zarządzania lokalnymi organizacjami pozarządowymi, współpracy organizacji pozarządowych ze społeczeństwem lokalnym, rozwoju społeczeństwa obywatelskiego, a także metodologii badań jakościowych. Dorobek naukowy obejmuje współautorstwo czterech i redakcję trzech monografii naukowych oraz ponad czterdziestu artykułów w czasopismach naukowych i rozdziałów w monografiach naukowych z zakresu zarządzania organizacjami pozarządowymi i publicznymi. Jest stypendystką Joseph Conrad Fellowship. Bierze udział w projektach naukowych, badawczych i dydaktycznych Uniwersytetu Jagiellońskiego, jak również realizowanych przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Krajową Radę Radiofonii i Telewizji, Urząd Miasta Krakowa.

Robert Kawałko

Prezes oraz inicjator Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu. Były wiceprezes Europejskiego Stowarzyszenia Fundraisingu (EFA).  Prezes i założyciel fundacji Polski Instytut Filantropii, twórca idei polskiej kampanii Dobry Testament oraz Kilometry Dobra. Trener fundraisingu, mentor, ekspert ds. zarządzania i PR. Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz stypendysta Uniwersytetu Fryburskiego w Szwajcarii. Kierował działami marketingu kolejno w dwóch firmach z branży IT, a od 2001 jest fundraiserem organizacji pozarządowych. Prowadzi firmę doradczą specjalizującą się w PR, fundraisingu, szkoleniach i doradzaniu organizacjom. Współtworzył wiele kampanii dobroczynnych i doradzał przy ich wdrażaniu. Jest autorem licznych publikacji na temat fundraisingu i zarządzania organizacjami.

dr Anna Konopacka

Asystent w Zakładzie Zarządzania Organizacjami Obywatelskimi, w Instytucie Spraw Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jej zainteresowania badawcze dotyczą zarządzania lokalnymi organizacjami pozarządowymi, współpracy organizacji pozarządowych ze społeczeństwem lokalnym, rozwoju społeczeństwa obywatelskiego, a także metodologii badań jakościowych. Dorobek naukowy obejmuje współautorstwo czterech i redakcję trzech monografii naukowych oraz ponad czterdziestu artykułów w czasopismach naukowych i rozdziałów w monografiach naukowych z zakresu zarządzania organizacjami pozarządowymi i publicznymi. Jest stypendystką Joseph Conrad Fellowship. Bierze udział w projektach naukowych, badawczych i dydaktycznych Uniwersytetu Jagiellońskiego, jak również realizowanych przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Krajową Radę Radiofonii i Telewizji, Urząd Miasta Krakowa.

dr Justyna Małkuch – Świtalska

Researcher developer, certyfikowany coach, Associate Trainer brytyjskiej organizacji trenerów akademickich Vitae (The CRAC, Cambridge), członek międzynarodowego teamu trenerskiego Enihilo, juror konkursu Three Minute Thesis® (2019, 2020, 2022). Autorka książki: „Projekty naukowe. Zarządzanie w praktyce” (PWN, 2020).

Członek zespołu badawczego Université de Lorraine, wykładowca Université de Reims Champagne-Ardenne we Francji (2011-2017). Jako ekspert- ewaluator oraz ekspert monitorujący przy Komisji Europejskiej (H2020-MSCA-SwafS-COFUND) specjalizuje się w zarządzaniu karierą projektowaniu i ewaluacji międzynarodowych programów szkoleniowych dla osób wysoko wykwalifikowanych. Menedżer nauki z piętnastoletnim doświadczeniem, aktywnie uczestniczy w działaniach m. in. Klastra LifeScience Kraków i Wydawnictwa PWN. Jest pierwszym trenerem nauki zarejestrowanym na terenie RP, specjalizuje się w strategicznym zarządzaniu karierą naukową, w tym w procesach rekrutacyjnych, bilansach kompetencji oraz aktywności naukowców w różnych gałęziach gospodarki. Prezes i założycielka Stowarzyszenia Rozwoju Karier Doktorantów i Doktorów PolDoc (2011-2022), jest także pomysłodawcą Forum Karier Naukowych oraz Business & Science Network zorganizowanych w Warszawie i Krakowie. Absolwentka szkół oraz kursów trenerskich w Polsce i we Francji, ma za sobą ponad 1400 godzin zrealizowanych szkoleń.

Edyta Rogozińska

Certyfikowany trener Śląskiej Szkoły Trenerów MERITUM,
certyfikowany Praktyk Dialogu Motywującego Polskiego Instytutu
Dialogu Motywującego, certyfikowany Moderator Sesji Design
Thinking DT Institute Poznań. Z wykształcenia pedagog (UMCS Lublin, Uniwersytet Jagielloński) i doradca zawodowy (Politechnika Krakowska).
Prowadzi szkolenia dla ludzi z różnych grup wiekowych, to co je łączy to ich warsztatowy charakter, zawsze metodami aktywnymi i zawsze w spotkaniu z drugim człowiekiem w doświadczeniu i wzajemnej inspiracji. Właściciel firmy Mozak Szkolenia.
Odpoczywa w Puszczy Niepołomickiej i na Bałkanach.

dr Ryszard Stocki

Psycholog, doradca, doktor habilitowany.
Współzałożyciel Towarzystwa Doradczego, zajmującego się wdrażaniem systemów pełnej partycypacji w zarządzaniu. Autor książek i publikacji, doradca oraz ekspert dla wielu organizacji i korporacji, m.in. NSZZ “Solidarność” oraz Katolickiego Instytutu Zarządzania. Od lat zajmuje się psychologiczną teorią uczestnictwa, będącą kontynuacją filozoficznej teorii uczestnictwa Karola Wojtyły.

Eksperci Akademii Kolpinga opracowali cykl czterech darmowych webinarów dotyczących kluczowych zagadnień: zarządzania, rozwoju instytucjonalnego, fundraisingu oraz komunikacji i informacji. Każdy uczestnik webinarów otrzyma imienny certyfikat!

Badanie fokusowe w ramach Akademii Kolpinga dla Liderów Społecznych to zaproszenie do uporządkowania swojego działania i doposażenie w najlepsze narzędzia zarządzania. Każdy uczestnik badania otrzyma możliwość bezpłatnego udziału w pierwszej edycji programu kształcenia liderów!

Warsztaty partycypacyjne w ramach Akademii Kolpinga dla Liderów Społecznych to zaproszenie do uporządkowania swojego działania i doposażenie w najlepsze narzędzia zarządzania. Każdy uczestnik warsztatów otrzyma możliwość bezpłatnego udziału w pierwszej edycji programu kształcenia liderów!

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Udział w Akademii Lidera jest w pełni darmowy!

Głowa do góry — nie jesteś sam!

Zadzwoń, aby uzyskać pomoc tel. +48 418 77 79 lub +48 418 77 61

Napisz do nas: akademia@kolping.pl