AKADEMIA KOLPINGA
Weź udział w KURSIE LIDERA i zdobądź CERTYFIKAT!
20 września 2022 r. zakończyliśmy przyjmowanie zgłoszeń do I edycji KURSU LIDERA. Osoby zainteresowane podobnymi działaniami mogą jednak wypełnić formularz zgłoszeniowy – skontaktujemy się z Państwem tworząc kolejne edycje Kursu lub podobne działania dedykowane liderom organizacji.
TERMINY SESJI I edycji KURSU LIDERA
Sesje stacjonarne odbywać się będą w Krakowie lub okolicy.
Idea
Wzorem, z którego czerpiemy, jest idea i działanie Patrona naszej organizacji bł. Adolpha Kolpinga, charyzmatycznego kapłana i wychowawcy, działającego w XIX wieku w Kolonii, w Niemczech.
Jako prekursor współczesnej nauki społecznej Kościoła widział on w kształceniu i doskonaleniu umiejętności zawodowych najlepszą drogę rozwoju osobistego, zwłaszcza dla ludzi młodych, szukających swojego miejsca w zmieniającym się społeczeństwie. Zakładane przez Kolpinga związki czeladnicze, a w efekcie Stowarzyszenia Rodziny Kolpinga wciąż służą społecznościom lokalnym w 60 krajach na całym świecie.
DLA KOGO PRZEZNACZONY JEST KURS?
Nasz KURS LIDERA kierujemy do osób z organizacji pozarządowych funkcjonujących w małych społecznościach lokalnych (na terenie gmin wiejskich, wiejsko-miejskich, miast do 25 tys. mieszkańców, a w uzasadnionych przypadkach miast do 50 tys. mieszkańców).
W pierwszej edycji weźmie udział 20 osób.
DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ?
Dzięki kursowi liderskiemu lepiej poznasz siebie i swoje możliwości, a przede wszystkim zdobędziesz wiedzę i kompetencje w następujących obszarach:
- zarządzanie organizacją i jej otoczeniem
- planowanie strategiczne i kierowanie zespołem
- promocja, komunikacja i wizerunek
- narzędzia i metody pozyskiwania funduszy
- aspekty formalno-prawne i finansowe funkcjonowania organizacji społecznej
Zdobędziesz CERTYFIKAT LIDERA
PROGRAM
Program KURSU LIDERA opiera się na 3 obszarach wsparcia: Człowiek – Wspólnota – Praca
SZCZEGÓŁY I TERMINARZ
CO ZAPEWNIAMY?
- 120 godzin zajęć wykładowo-warsztatowych w ramach 8 sesji (4 sesje stacjonarne i 4 sesje on-line)
- 120 godzin zajęć praktycznych (w grupie, z mentorem oraz pracy własnej)
- Pakiet Lidera, czyli zestaw materiałów biurowych i nie tylko, pomocnych w pracy lidera
- Materiały dydaktyczne
- Certyfikat ukończenia Kursu Lidera
- Wyżywienie w trakcie trwania sesji stacjonarnych
- Noclegi w pokoju 2-osobowym podczas sesji stacjonarnych (pokój jednoosobowy za dopłatą w miarę dostępności miejsc).
Udział w Kursie Lidera jest bezpłatny.
Okres trwania kursu: 26.10.2022 – 31.05.2023 Termin zgłoszeń: do 20 września 2022 r.
Zasady rekrutacji znajdują się w Regulaminie Akademii Lidera
TERMINY SESJI
Sesja I stacjonarna: 26-28.10.2022 (20h) | Sesja V stacjonarna: 2-3.03.2023 (18h) |
Sesja II on-line: 21-22.11.2022 (10h) | Sesja VI on-line: 20-21.03.2023 (10h) |
Sesja III on-line 16-17.01.2023 (10h) | Sesja VII stacjonarna: 20-21.04.2023 (18h) |
Sesja IV on-line: 6-7.02.2023 (10h) | Sesja VIII stacjonarna: 17-19.05.2023 (24h) |
Sesje stacjonarne odbywać się będą w Krakowie lub okolicy.
ZGŁOSZENIA I INFORMACJE
Zapoznaj się z dokumentacją projektową, zamieszczoną poniżej:
Weź udział w KURSIE LIDERA i zdobądź CERTYFIKAT
WYŚLIJ ZGŁOSZENIE:
WYPEŁNIJ FORMULARZ REKRUTACYJNY ONLINE
ALBO
pobierz, wypełnij, wydrukuj i prześlij zeskanowane dokumenty rekrutacyjne
(załączniki nr 1 i nr 2) na adres
akademia@kolping.pl
REKRUTACJA TRWA DO 20 WRZEŚNIA 2022
Masz pytanie? Skontaktuj się z nami:
akademia@kolping.pl
KRZYSZTOF WOLSKI
koordynator
Tel.: +48 12 418 77 79
ANNA WIŚNIEWSKA
specjalistka ds. szkoleń
Tel.: +48 12 418 77 61
Eksperci Akademii Kolpinga
Jerzy Mika
Całkowicie w świecie kształcenia i rozwoju, szczególnie dorosłych. Podejmujący tematy organizacji, zarzadzania, fundraisingu. Często pracuje przeprowadzając organizacje i firmy przez zmiany. Zmiana to ulubiony temat. Tak jak rozwój osobisty i zarządzanie sobą w czasie. Kształcenie naprzemienne to główna idea pracy. Pracownik naukowy Uniwersytetu (do 1999 roku) Prezes Towarzystwa Alternatywnego Kształcenia w Opolu. Szef Szkoleń a potem Prezes Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu. Współpracownik programu HR – inżynierowie dla przemysłu – Silesianum Professional. Instruktor harcerski. Redaktor podręcznika Fundraising. Nauczyciel akademicki (UO,UW,UAM,WSB,UPJPII,UKSW), wychowawca. Współtwórca Akademii Rodziny. Przedsiębiorca. Od ponad 30 lat związany z organizacjami trzeciego sektora. Ojciec i mąż. Żeglarz i kierowca. Pasjonat renowacji. Lubi ludzi.
Sylwia Wrona
Asystent w Zakładzie Zarządzania Organizacjami Obywatelskimi, w Instytucie Spraw Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jej zainteresowania badawcze dotyczą zarządzania lokalnymi organizacjami pozarządowymi, współpracy organizacji pozarządowych ze społeczeństwem lokalnym, rozwoju społeczeństwa obywatelskiego, a także metodologii badań jakościowych. Dorobek naukowy obejmuje współautorstwo czterech i redakcję trzech monografii naukowych oraz ponad czterdziestu artykułów w czasopismach naukowych i rozdziałów w monografiach naukowych z zakresu zarządzania organizacjami pozarządowymi i publicznymi. Jest stypendystką Joseph Conrad Fellowship. Bierze udział w projektach naukowych, badawczych i dydaktycznych Uniwersytetu Jagiellońskiego, jak również realizowanych przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Krajową Radę Radiofonii i Telewizji, Urząd Miasta Krakowa.
Robert Kawałko
Prezes oraz inicjator Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu. Były wiceprezes Europejskiego Stowarzyszenia Fundraisingu (EFA). Prezes i założyciel fundacji Polski Instytut Filantropii, twórca idei polskiej kampanii Dobry Testament oraz Kilometry Dobra. Trener fundraisingu, mentor, ekspert ds. zarządzania i PR. Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz stypendysta Uniwersytetu Fryburskiego w Szwajcarii. Kierował działami marketingu kolejno w dwóch firmach z branży IT, a od 2001 jest fundraiserem organizacji pozarządowych. Prowadzi firmę doradczą specjalizującą się w PR, fundraisingu, szkoleniach i doradzaniu organizacjom. Współtworzył wiele kampanii dobroczynnych i doradzał przy ich wdrażaniu. Jest autorem licznych publikacji na temat fundraisingu i zarządzania organizacjami.
dr Anna Konopacka
Asystent w Zakładzie Zarządzania Organizacjami Obywatelskimi, w Instytucie Spraw Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jej zainteresowania badawcze dotyczą zarządzania lokalnymi organizacjami pozarządowymi, współpracy organizacji pozarządowych ze społeczeństwem lokalnym, rozwoju społeczeństwa obywatelskiego, a także metodologii badań jakościowych. Dorobek naukowy obejmuje współautorstwo czterech i redakcję trzech monografii naukowych oraz ponad czterdziestu artykułów w czasopismach naukowych i rozdziałów w monografiach naukowych z zakresu zarządzania organizacjami pozarządowymi i publicznymi. Jest stypendystką Joseph Conrad Fellowship. Bierze udział w projektach naukowych, badawczych i dydaktycznych Uniwersytetu Jagiellońskiego, jak również realizowanych przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Krajową Radę Radiofonii i Telewizji, Urząd Miasta Krakowa.
dr Justyna Małkuch – Świtalska
Researcher developer, certyfikowany coach, Associate Trainer brytyjskiej organizacji trenerów akademickich Vitae (The CRAC, Cambridge), członek międzynarodowego teamu trenerskiego Enihilo, juror konkursu Three Minute Thesis® (2019, 2020, 2022). Autorka książki: „Projekty naukowe. Zarządzanie w praktyce” (PWN, 2020).
Członek zespołu badawczego Université de Lorraine, wykładowca Université de Reims Champagne-Ardenne we Francji (2011-2017). Jako ekspert- ewaluator oraz ekspert monitorujący przy Komisji Europejskiej (H2020-MSCA-SwafS-COFUND) specjalizuje się w zarządzaniu karierą projektowaniu i ewaluacji międzynarodowych programów szkoleniowych dla osób wysoko wykwalifikowanych. Menedżer nauki z piętnastoletnim doświadczeniem, aktywnie uczestniczy w działaniach m. in. Klastra LifeScience Kraków i Wydawnictwa PWN. Jest pierwszym trenerem nauki zarejestrowanym na terenie RP, specjalizuje się w strategicznym zarządzaniu karierą naukową, w tym w procesach rekrutacyjnych, bilansach kompetencji oraz aktywności naukowców w różnych gałęziach gospodarki. Prezes i założycielka Stowarzyszenia Rozwoju Karier Doktorantów i Doktorów PolDoc (2011-2022), jest także pomysłodawcą Forum Karier Naukowych oraz Business & Science Network zorganizowanych w Warszawie i Krakowie. Absolwentka szkół oraz kursów trenerskich w Polsce i we Francji, ma za sobą ponad 1400 godzin zrealizowanych szkoleń.
Edyta Rogozińska
Certyfikowany trener Śląskiej Szkoły Trenerów MERITUM,
certyfikowany Praktyk Dialogu Motywującego Polskiego Instytutu
Dialogu Motywującego, certyfikowany Moderator Sesji Design
Thinking DT Institute Poznań. Z wykształcenia pedagog (UMCS Lublin, Uniwersytet Jagielloński) i doradca zawodowy (Politechnika Krakowska).
Prowadzi szkolenia dla ludzi z różnych grup wiekowych, to co je łączy to ich warsztatowy charakter, zawsze metodami aktywnymi i zawsze w spotkaniu z drugim człowiekiem w doświadczeniu i wzajemnej inspiracji. Właściciel firmy Mozak Szkolenia.
Odpoczywa w Puszczy Niepołomickiej i na Bałkanach.
dr Ryszard Stocki
Psycholog, doradca, doktor habilitowany.
Współzałożyciel Towarzystwa Doradczego, zajmującego się wdrażaniem systemów pełnej partycypacji w zarządzaniu. Autor książek i publikacji, doradca oraz ekspert dla wielu organizacji i korporacji, m.in. NSZZ “Solidarność” oraz Katolickiego Instytutu Zarządzania. Od lat zajmuje się psychologiczną teorią uczestnictwa, będącą kontynuacją filozoficznej teorii uczestnictwa Karola Wojtyły.
Co już się wydarzyło w projekcie?
WEBINARIA DLA LIDERÓW!
Eksperci Akademii Kolpinga opracowali cykl czterech darmowych webinarów dotyczących kluczowych zagadnień: zarządzania, rozwoju instytucjonalnego, fundraisingu oraz komunikacji i informacji. Każdy uczestnik webinarów otrzyma imienny certyfikat!
BADANIE FOKUSOWE
Badanie fokusowe w ramach Akademii Kolpinga dla Liderów Społecznych to zaproszenie do uporządkowania swojego działania i doposażenie w najlepsze narzędzia zarządzania. Każdy uczestnik badania otrzyma możliwość bezpłatnego udziału w pierwszej edycji programu kształcenia liderów!
WARSZTATY PARTYCYPACYJNE
Warsztaty partycypacyjne w ramach Akademii Kolpinga dla Liderów Społecznych to zaproszenie do uporządkowania swojego działania i doposażenie w najlepsze narzędzia zarządzania. Każdy uczestnik warsztatów otrzyma możliwość bezpłatnego udziału w pierwszej edycji programu kształcenia liderów!